19.2.2014

Reppu naisen tekee!

Jo pitkään olen suunnitellut repun ostoa. Muistan ajat, kun en olisi voinut kuvitellakaan käyttäväni reppua. Onneksi niistä ajoista olen aikuistunut sekä ymmärtänyt käytännöllisyyden tärkeyden. 

Todennäköisesti edelleen olisin henkeen ja vereen laukkuihminen, ellei tulkin työ olisi muuttanut ajatteluani. Tulkatessa kun on tärkeää, että molemmat kädet ovat vapaina, eikä jatkuvasti tarvitse nostella laukun olalta tippuvaa hihnaa, yms. Toki pään yli yltävät laukut ajavat saman asian kuin reppu. Koska teen myös kuurosokeille tulkkausta, joka usein käsittää myös opastamista paikasta A paikkaan B, niin on tärkeää että laukku ei ole tiellä - ei minun eikä asiakkaani. 

Viime kesästä asti olen käyttänyt T:ltä "lainaamaani" Haglöfsin reppua. Se on mainio, mutta ei ehkä loppuviimein ihan minun tyyliseni. Lisäksi olen käyttänyt sitä jo reilut puoli vuotta, joten olisi ehkä aika luovuttaa se takaisin omistajalleen. :D Tuo puolivuotta opetti minut kuitenkin mukavuudenhaluiseksi, eli reppu hankintaan!

Kuva: Etsy
Olen tutkaillut erilaisia vaihtoehtoja ja mm. materiaaleja. Viime aikoina kaupungin vilinässä on näkynyt mitä kauniimpia nahkareppuja ja olen aina ajatellut, että minäkin haluan! Jos joskus olen ollut kiivaasti reppuja vastaan, niin etenkin nahkareppuja. Sanasta nahkareppu mieleeni tulee sellainen kulahtanut, löysä pussukka jostain viime vuosikymmeniltä. Pikku hiljaa käsitys on kuitenkin muuttumassa... 

Kuva: Etsy
Yllä olevat kaksi reppua miellyttävät kovasti silmääni. Erityisesti ylempi. Alempi kuva on lähempänä alkuperäistä käsitystäni nahkarepuista - tämä yksilö toki paljon sielukkaamman näköinen. Molemmissa repuissa on tietynlaista askeettisuutta ja erityisesti ensimmäinen on kauniin pelkistetty. Myös väri on mielestäni kaunis, vaikka itselleni ehkä musta olisi käytännöllisempi. Katsotaan, päädynkö tilaamaan näistä jompaa kumpaa. Etsinnät ovat vielä alussa, mutta hyvällä mallilla, kun hetken etsimisellä jo kaksi potentiaalista löytynyt! Vielä kun se palkkapäiväkin koittaisi...


Miellätkö sinä itsesi enemmän laukku- vai reppuihmiseksi? Löytyykö vinkkejä reppukaupoille? :)

2 kommenttia:

  1. Toi eka huutaa sun nimeäs!! :D

    Mun reppuvalinta on dakine ;D Se sopii vauhdikkaaseen menoon ja vaikka lenkillekin kun saa noi remmit kiinni rinnan ympäri.. mutta jos ei oo pakko en käytä reppua enkä laukkua, tungen kaiken taskuun jos vaan mahtuu :D Kohtahan mulla on ne vaunut sitten niin saan sinne survottua kaiken tarvittavan ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi juku, musta olis ihanaa, jos joskus voisin lähtee jonnekin ilman laukkua! Tuntuu, että nykyään joku nyssykkä on aina oltava mukana... Niissä lastenvaunuissa tosiaan kulkee yhtä sun toista! :D Eiköhän tuo eka noista repuista mene tilaukseen, kunhan palkka kilahtaa tilille. Ylihuomenna... Ei mulla mitään aamukampaa oo. O:)

      Poista